Hlavní VšeobecnéPletací panenka - bezplatné pokyny pro pletací panenku

Pletací panenka - bezplatné pokyny pro pletací panenku

obsah

• rock
    • tvář
    • vlasy

Ve světě vyšívání je běžnou praxí háčkování vycpaných zvířat a panenek. Technika Amigurumi se zde osvědčila mnohokrát. Ale někteří lidé mají větší sklon k pletení než háčkování. Je pro ně snazší plést zvířata nebo panenku. Kromě toho má pletený plyšový chlapík některé vlastnosti, které ho odlišují od jeho háčkovaných kolegů.

V této příručce vám ukážeme, jak si vyrobit pletenou panenku sami. U hotové panenky je patrné, že vypadá trochu silněji. Obzvláště pro malé děti je taková stabilní kamarádka, kterou občas nosí na pažích nebo nohou. Kromě toho je textura plošší a rovnoměrnější než háčkované plyšové hračky. Díky tomu je pletená panenka velmi mazlivá.

Materiál a příprava

• lití na
  • obálka

materiál:

• Vlna ve světle růžové a modré, z. Bavlna (yardage: 125 m / 50 g)
  • Vlna žlutá a červená, z. Např. Polyakryl (délka běhu: 180 m / 50 g)
  • Tloušťka dvojité jehly 3
  • plnivo
  • Bezpečnostní oči (Ø 10 mm) NEBO modré a černé výšivky
  • 2 tlačítka
  • černá a červená výšivka
  • háček
  • vlna jehly

Naše pletená panenka s tímto materiálem rostla těsně pod 25 cm. Můžete se bez problémů rozhodnout pro jiné barvy a také měnit materiál. Jedinou důležitou věcí je, že si uděláte kůži a tělo z příze stejné síly. Pokud je vlna pro sukni velmi odlišná od materiálu zbytku panenky, budete muset manžetu upravit. Jinak by mohl proklouznout nebo být příliš těsný.

Pletená panenka

hlava

Začneme plést panenku na hlavě. Vždy pletou pravé stehy. Vrhněte na 8 uzlů ve světle růžové na 2 jehly. Plette kolo. V dalším kole si steh po každém steh. Chcete-li to provést, pletené steh z mezilehlého vlákna.

Tip: Pletení nových stehů v následujícím kole vždy překřížené doprava. Tím se zabrání malým otvorům.

Zaznamenáváte 8 stehů v každém z následujících kol. Ty jsou vždy distribuovány rovnoměrně. To znamená, že v dalším kole, po každém 2. stehu, poté po každém 3. stehu, znovu steh vezmete. Jakmile je pro vás příliš těsná, vezměte třetí a čtvrtou pletací jehlu. Pokud máte na jehle celkem 56 stehů, plette 26 kol napravo bez dalšího zvyšování.

Uzavřete otvor v horní části hlavy pomocí počáteční nitě a vlněné jehly. Nyní je čas na pletení krku vaší panenky. Chcete-li to provést, vzít 2 stehy spolu na pravé straně přes kolo. Pletení 4 další kola s 28 stehů.

rameno

V dalším kole po každém stehu vezměte steh z mezilehlého niti. Začátek kola u pletení panenky je cesta v krku. Nyní přejděte na barvu těla modrou. Převezměte 4 kola stehů do paží podle následujícího schématu:

1. kolo: 8 vpravo, 1 záznam, 2 vpravo, 1 záznam, 8 vpravo, 1 záznam, 2 vpravo, 1 záznam, 16 vpravo, 1 záznam, 2 právo na záznam, 1 záznam, 8 záznamů, 1 záznam, 2 právo na záznam, 1 záznam, 8 vpravo

2. kolo: 9 vpravo, 1 záznam, 2 vpravo, 1 záznam, 10 vpravo, 1 záznam, 2 záznamové právo, 1 záznam, 18 záznamové právo, 1 záznam, 2 záznamové právo, 1 záznam, 10 záznamové právo, 1 záznam, 2 záznamové právo, 1 záznam, 9 správně

3. kolo: 10 vpravo, 1 výstřel, 2 vpravo, 1 výstřel, 12 vpravo, 1 výstřel, 2 vpravo, 1 výstřel, 20 vpravo, 1 výstřel, 2 vpravo, 1 výstřel, 12 vpravo, 1 výstřel, 2 vpravo, 1 záznam, 10 vpravo

4. kolo: 11 vpravo, 1 záznam, 2 vpravo, 1 záznam, 14 vpravo, 1 záznam, 2 právo na záznam, 1 záznam, 22 právo na záznam, 1 záznam, 2 právo na záznam, 1 záznam, 14 právo na záznam, 1 záznam, 2 právo na záznam, 1 záznam, 11 správně

Na 4 jehelách je nyní 88 stehů. Plette kolo pravých stehů. V dalším kole plette 14 stehů. Dalších 16 stehů položte na další pletací jehlu nebo silnou nit. Opakujte 4 stehy. Ty jsou později v podpaží. Plette dalších 28 stehů podél kola a připevněte dalších 16 stehů. Znovu otočte 4 stehy. Dokončete kolo.

tělo

Pokud jste se pro pletací figurínu rozhodli použít bezpečnostní oči, měli byste je nyní připevnit. Správná poloha je minimální nad polovinou hlavy. Orientujte se podle ramen a symetricky fixujte oči na přední stranu obličeje. Poté vyplňte hlavu náplňovým materiálem.

Nyní pokračujte s tělem vaší pletené panenky. První kolo po ramenou je trochu složitější. Skládá se ze 64 ok. Nově poškozené stehy byste měli také pletené zde na pravé straně. Od této chvíle následuje hladký průběh 24 jednoduchých kol. Zapojte horní dvě třetiny těla.

nohy

Nejprve si pletete pravou nohu panenky. U této pletené 32 stehů a zbytek zbývajících 32 stehů. Před uzavřením nohy opakujte 2 stehy. Plette 5 kol s 34 stehy. Poté přepněte na světle růžovou vlnu.

K dispozici je dalších 16 kol. V 17. kole plette 4 krát 2 stehy rovnoměrně rozmístěné po celém kole. Po kole bez odmítnutí tento postup opakujte. Zbývá 26 stehů. Pletení 2 kol. Začátek kola je na vnitřní straně nohy.

Nyní si steh na nohu. Schéma je: 10 vpravo, 6x 1 zvýšení a 2 vpravo, 4 vpravo. Plette kolo normálně. Pak přichází druhé kolo zvýšení: 10 vpravo, 6x 1 zvýšení a 3 vpravo, 4 vpravo. Nyní je v kruhu 38 stehů.

Pletení 3 další kola. Vyplňte nohu a zbytek horní části těla výplní. Zavřete nohu pletením 2 stehů doprava v kole. Po kole bez propadů se znovu pletou 2 stehy na pravé straně. Odřízněte nit a vezměte ji na vlněnou jehlu. Protáhněte nit přes zbývající stehy a utáhněte otvor. Navlékněte nit vedle otvoru a zbytek zatáhněte do nohy.

U levé nohy vezměte nepoužívané stehy a dva nově naražené stehy na vnitřní straně nohy na jehly. Postupujte analogicky k pravé noze. Schéma mění pouze zvýšení pro chodidlo. Začátek kola je také na vnitřní straně nohy. Knit 4 řádky na začátku a 10 stehů na konci.

chudý

Vezměte 16 vyřazených a 4 nové poškozené stehy na jehly. Plette 20 stehů do 22 kol. Po 4. kole přejděte na světle růžovou. Pro zápěstí vždy dejte dohromady 2 stehy do jednoho kola. Plette jedno kolo s 10 stehů a poté steh po každém stehu. Ponechejte 20 stehů během 3 dalších kol.

Nyní je čas nacpat si paži. Nejprve zatlačte výplň do ramen.

Pak převezmete 3 kola stehů. V prvním kole plette každý 4. a 5. steh dohromady. Ve 2. kole shrnujete každý druhý a třetí steh dohromady. Poslední steh je vlevo a pleten vpravo. Stejně tak v posledním kole, ve kterém shrnujete každý 2 stehy. Na jehlicích zbývá 6 stehů. Zavřete ruku i nohy.

Postup je stejný pro obě paže.

rock

Spletete sukni pro panenku červenou vlnou. Hit 64 stehů na jehly. Manžeta sleduje vzor 2 vlevo - 2 vpravo po 8 kolech. Poté pracujte 8 kol v hladké pravici. Ve třetím kole si vezmeš 16 stehů. Plette nový steh z příčného vlákna před a po každém 8. stehu. Totéž se opakuje v 7. kole. Zde pletete další steh před a po každém 10. stehu.

Po 8. kole začíná vlna. Nejprve plette kolo s levými stehy. V dalším kole se správným stehem zkuste znovu 6 stehů. Pro tento úplet před každým 16. stehem přidejte další steh z příčné nitě. Udělejte další kolo se 102 pravými stehy.

Pro vlnový vzor potřebujete několik stehů dělitelných 17. Další kolo práce podle následujícího schématu: pletené 3 krát 2 stehy, pletené 5krát 1 otočení a 1 doprava, 1 otočení, 3krát 2 stehy. Celá věc se opakuje přesně 6krát v kole. Poté následují 2 kola vpravo a kolo levých stehů.

Vzorek můžete opakovat, dokud nebude sukně dostatečně dlouhá. Pořadí platí vždy: 1 kulatá doleva, 2 kola vpravo, vzor kola, 2 kola vpravo. Dokončete sukni jedním kulatým doleva a jedním kulatým pravým stehem.

Konečně, rock dostane nosiče. Ty mohou být pletené nebo háčkované ve dvou řadách. Nejlepší je oblékat si sukni a změřit, jak dlouho musí být popruhy. V našem případě stačilo háčkovat 2 řady 30 stehů.

Šijte popruhy na zadní a přední straně manžet sukně. Pro dekoraci dostane pletená panenka 2 pěkná tlačítka na přední straně nosiče.

tvář

Popadněte krk zvednutím každého dalšího stehu vlněnou jehlou a světle růžovou nití. Připevněte začátek a konec vlákna k krku. Vytáhněte nit tak pevně, aby krk zaujal přitažlivý tvar.

Pro oči jste už použili bezpečnostní oči nebo je vyšíváte. Odpovídající průvodce najdete na naší háčkové panence. Bezpečnostní oči mohou být také ozdobeny řasami. Vezměte si černou výšivku. Pierce na jedné straně hlavy a nechat trochu nit. S celkem 2 stehy vyšívejte linii kolem horní třetiny očí. Tři řasy jsou rovnoměrně rozmístěny v pravém úhlu. V obou očích vyskočte ze stejné díry z horní části hlavy, kde visí vaše počáteční vlákno. Spojte oba konce k sobě a stiskněte uzel v hlavě.

Nos se skládá ze 4 křížově prošitých nití světle růžové příze. Je široká asi 2 stehy. Ujistěte se, že sedíte uprostřed mezi očima.

Vyšívejte ústa pletené panenky červenou nití. Měl by být uprostřed nosu a může mít mnoho různých podob. Začněte začátkem a koncem nitě, stejně jako řasami.

vlasy

Přestože si panenku pletete, budete v této chvíli potřebovat háčkovací háček. Potřebujete také nůžky a knihu, jejíž šířka odpovídá požadované délce vlasů pro pletenou panenku. Vezměte žlutou přízi a obtočte ji kolem knihy mnohokrát. Pomocí nůžek odřízněte nitě od páteře. Nyní máte všechna vlákna stejné délky.

Uprostřed každého niti protáhněte háčkovacím háčkem jednotlivě stehy horní části hlavy. Provlékněte dva konce vlákna skrz výslednou smyčku. Tažením za konce se smyčka stává velmi těsnou a pramen vlasů pevně sedí na hlavě.

Začněte s prameny vlevo a vpravo od koruny. Protože zde bude vlasová linie viditelná později, prameny by měly být zvlášť blízko u sebe. Také na čele. Za tím můžete jednotlivé prameny připevnit ve větší vzdálenosti od sebe.

Celkově by vlasy měly zaujmout poněkud kruhovou oblast v horní části hlavy. Dlouhé vlasy automaticky zakrývají boky a zadní část hlavy. A panenka je připravena!