Hlavní VšeobecnéPletená šála Möbius - šátek s pletením zdarma

• cik-cak vzor
    • Picot-Abkettrand
  • Možné variace

Šátek Möbius je smyčka stočená na jednom místě. Pletou se od něj ze středu a začínají na obě strany současně. Tajemství spočívá ve zvláštním útoku stehu. V tomto pletacím vzoru se naučíte, jak to funguje.

Už mají pletené šátky a nyní je to nudné "> Materiál a příprava

příze

Z jakého materiálu pletete šátek Möbius, je na vás. Přemýšlejte o příležitostech, kdy ho chcete nosit. Měl by vás šátek v zimě zahřát, nebo byste ji chtěli změnit na ozdobu? Pro první je nová vlna dobrou volbou, zatímco bavlna dává lehký letní šátek. V každém případě se ujistěte, že materiál lze dobře prát.

Tyto informace lze nalézt na pásce nitě. Při prvním pokusu o pletení šátku Möbius se doporučuje použít hladký, střední nit . To vám usnadňuje získání přehledu stehů na neznámé zastávce Möbius. Velikost jehly čtyři nebo pět je ideální. Banderole označuje sílu požadované příze.

Kolik vlny potřebujete, záleží na tom, jaký styl používáte a jak dlouhý a široký by měl být váš šátek. Pro světelnou smyčku tohoto pletacího vzoru, který je jednou umístěn kolem krku, jsme zamotali 150 gramů bavlny o délce 125 metrů na 50 gramů. Pro hustou zimní šálu budete možná potřebovat až 500 gramů. V závislosti na materiálu a požadované velikosti byste měli pro svůj šátek Möbius naplánovat deset až 30 eur.

vzorník

Než začnete pletení, je důležité, abyste si steh, aby šátek Moebius sedí nad hlavou . Vypracujte kus v klikatém vzoru popsaném níže a změřte, kolik ok je 10 centimetrů široké. Uložte první a poslední steh v každém řádku, protože často selžou a zkreslí výsledek.

Tip: Chcete-li pletený vzor klikatosti v řádcích, zaměňte pravý a levý steh v každém řádku se sudým číslováním.

Přemýšlejte o tom, jak často chcete ovinovat šátek Möbius kolem krku a jak daleko musíte jít. Pro tento pletení jsme vytvořili volnou smyčku o šířce 70 centimetrů . Pokud má být šátek položen podruhé, dobrým měřítkem je 120 centimetrů. Pomocí stehů vypočítejte, kolik stehů budete potřebovat k dosažení požadované šířky.

Je velmi důležité, aby hodnota byla správná, protože dokud je šál Möbius na jehle, nemůžete to vyzkoušet. Pokud jste přepočítali, poznamenejte si to až po vypnutí vázání. Výsledek výpočtu zaokrouhlete nahoru, protože pro kličkový vzor potřebujete číslo dělitelné desítkou.

Příklad výpočtu: Při testu ok odpovídá 21 ok deset centimetrů. Šátek by měl být široký 70 centimetrů. Potřebujete tedy 21 x 70: 10 = 147 ok . U klikatého vzoru zaokrouhlete na nejbližší desítky, což znamená, že zasáhnete 150 stehů .

Potřebujete to pro šátek Möbius:

• Příze, v závislosti na materiálu a velikosti 100 až 500 gramů
  • Kruhová pletací jehla ve vhodné tloušťce, nejméně 80 centimetrů dlouhá, lépe 100 až 120 centimetrů
  • Značky stehů (alternativně prstový prst)
  • Jehla pro šití

Tip: Šátek Möbius je pleten dvojitou kruhovou jehlou. Proto se ujistěte, že kabel spojující jehly je velmi flexibilní.

základy

obálka

Položte nit přes pravou jehlu zepředu dozadu. Tato obálka tvoří další steh, který se bude plést jako obvykle od příštího kola.

Plette tři stehy na pravé straně

Posuňte dva stehy na pravou jehlu bez pletení. Připravte další steh na pravé straně a vytáhněte přes něj dva přeskočené stehy, jak to víte z vazby. Výsledkem je, že máte na jehličkách dva menší stehy, což kompenzuje nárůsty prostřednictvím obálek.

Pletená šála Möbius

Mobius zastávka

Zasuňte jeden steh a posuňte tuto počáteční smyčku na kruhové jehle do středu kabelu. V tomto bodě držte kabel nahoru tak, aby jehly visely dolů.

Vezměte levou závěsnou jehlu do pravé ruky a proveďte ji k počáteční smyčce. Pomocí této jehly zasáhnete stehy. Kabel nyní tvoří kruh. Druhá jehla vás zavěsí. Omotejte pracovní nit kolem levého ukazováčku jako obvykle a levou rukou držte kabel vedle počáteční smyčky.

Jehlu protáhněte kabelem zepředu a přes závit. Vezměte si to s sebou na cestu zpět pod kabel. Poté zvedněte nit přes kabel přicházející zezadu. Nyní máte dva stehy jak na jehle, tak na kabelu.

Popsaným způsobem zkuste tolik stehů, kolik jste počítali při přípravě. Počítejte pouze stehy na jehle. Stejná velikost ok je opět na kabelu. Je to proto, že šátek Möbius je pleten v obou směrech od středu současně.

To je důvod, proč pracujete dvakrát tolik stehů na otáčku, kolik je třeba pro šířku šálu. Každé kolo má tvar osmičky a luky jsou složeny na sobě.

Položte druhou jehlu na levou stranu, abyste mohli plést. Kabel utáhněte tak, aby oba úchyty byly stejné velikosti. Síťku rovnoměrně rozložte po celém kole. Ujistěte se, že kabel a jehla jsou rovnoběžné a protínají se přesně jednou (a ne častěji) v celém kole.

Výsledkem je, že šátek je jednou překroucena. Chcete-li vědět, kdy je kolo ukončeno, připojte k pravé jehle značku stehu. Začněte pletením klikatého vzoru stehy na levé jehle.

Tip: První stehy utáhněte, aby nedošlo k vytvoření díry v místě, kde jste kolo uzavírali.

cik-cak vzor

1. kolo: 1 steh na pravé straně, 1 otočení, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení, 6 stehů na pravé straně

Tip: Kolo není dokončeno, dokud se v horní části levé jehly neobjeví značka stehu. Nasuňte ji na pravou jehlu a pokračujte dalším kolem. Pokud je značka stehu na kabelu přesně mezi jehlami, udělali jste polovinu kola.

Tip: Na začátku vypadají stehy nerovnoměrně a příliš volně a při pletení se kabel může natáhnout. Nedělejte si s tím starosti, protože po několika kolech bude vše jako obvykle a nezůstanou po něm žádná ošklivá místa.

2. kolo: 5 stehů vpravo, 5 stehů vlevo

Tip: Všimněte si, že vzor v zásadě sestává z těchto dvou kol, které jsou v každém kole posunuty o jeden steh. Jakmile internalizujete princip, stačí se podívat na tento pletací vzor na začátku kola, abyste mohli začít.

3. kolo: pletené 2 stehy vpravo, 1 otočení nahoru, 3 stehy vpravo, 1 otočení nahoru, 5 stehů vpravo

4. kolo: 1 steh vlevo, 5 stehů vpravo, 4 stehy vlevo

5. kolo: pletené 3 stehy na pravé straně, 1 otočení, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení, 4 stehy na pravé straně

6. kolo: 2 stehy vlevo, 5 stehů vpravo, 3 stehy vlevo

Kolo 7: 4 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 3 stehy na pravé straně

8. kolo: 3 stehy vlevo, 5 stehů vpravo, 2 stehy vlevo

9. kolo: pletené 5 stehů na pravé straně, 1 otočení, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení, 2 stehy na pravé straně

10. kolo: 4 stehy vlevo, 5 stehů vpravo, 1 steh vlevo

Kolo 11: 4 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 3 stehy na pravé straně

12. kolo: 3 stehy vlevo, 5 stehů vpravo, 2 stehy vlevo

Kolo 13: Knit 3 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 4 stehy na pravé straně

14. kolo: 2 stehy vlevo, 5 stehů vpravo, 3 stehy vlevo

15. kolo: 2 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 3 stehy na pravé straně, 1 otočení nahoru, 5 stehů na pravé straně

16. kolo: 1 steh vlevo, 5 stehů vpravo, 4 stehy vlevo

Opakujte těchto 16 kol, dokud nebude váš šátek Möbius dostatečně široký. Chcete-li šátek umístit pouze jednou kolem krku, měli byste pletené asi 30 centimetrů . Pracujte s dvojitou nebo trojitou smyčkou v rozmezí od 20 do 25 palců.

Tip: Pokud pletete velmi široký šátek Möbius, můžete jej nosit jako šálu s kapucí.

Picot-Abkettrand

V šátku Möbius plete do tvaru složeného osmičky. To je důvod, proč hrana řetězu přesahuje horní a dolní hranu a můžete snadno zpracovat dekorativní povrch . V tomto pletacím vzoru vám ukážeme Pikot-Abkettrand, kde se věže řadí. Pokud se vám to zdá příliš drahé, můžete smyčku jako obvykle zřetězit.

Nejprve zřetězte dva stehy. * Posuňte steh zbývající na pravé jehle zpět doleva. Proveďte dva nové stehy a pak zřetězte čtyři. * Opakujte kroky mezi hvězdičkami, dokud nezůstane pouze jeden steh.

Tip: V závislosti na počtu stehů vzor nebude fungovat. Stačí pracovat na popsané hraně, dokud vaše stehy vydrží. Vzdálenost mezi poslední a první věží se v tomto případě stává příliš velkou nebo příliš malou. To je však u hotového šálu jen znatelné.

Protáhněte nit posledním stehem a našijte všechny volné kousky příze. Připraven je váš šátek Möbius!

Možné variace

1. Plette šátek Möbius v jiném vzoru. Je důležité, aby obě strany textilie vypadaly (téměř) stejně a šátek se nekrčil. Vhodnými příklady jsou hruškový vzor nebo šachovnicový vzor . U bývalých pletených stehů střídavě vpravo a vlevo a naopak v dalším kole. Vzhled šachovnice je vytvořen pletením tří (nebo více) stehů doleva a doprava a zaměněním všech tří (nebo více) kol.

2. Kombinujte různé struktury příze . Například, pro srst-jako povrch, práce poslední tři kola vašeho šátku Möbius v vlněné vlny.

3. Ozdobte okraj náhrdelníku malými perlami . Spočítejte si, kolik korálků potřebujete (například, abyste do každého třetího stehu vložili korálek) a všechny je navlékněte na přízi dříve, než ji uzlíte. Rozbalte šátek Möbius, v pravidelných intervalech tlačte korálek dopředu a pletete ho do dalšího stehu.

Kategorie:
Rytířská jména pro narozeninovou oslavu - správné jméno pro mladé rytíře
Pampas tráva - informace o době výsadby, péči a prořezávání